BUKU KANAK2 & REMAJA

buku rujukan sekolah

BUKU RESIPI

Artikel berkaitan

Tuesday, October 19, 2010

Back dated "Jamuan Raya"





Jumaat : 15 Oktober, 2010

~12.10 t/hari...


Sebelum pulang pada hari itu, aku terpandang sekeping kad jemputan 'Jamuan Hari Raya' diletakkan di atas mejaku. Terfikir aku, jamuan raya apa pulak, bukan ke sekarang dah masuk bulan Zulkaedah! Tapi tak apalah, memandangkan mereka dah jemput~menjadi kewajiban aku memenuhi undangan tersebut.


Sabtu : 16 Oktober, 2010

~9.15 pagi


Setelah 15 minit perjalanan, aku tiba di sekolah. Aku lihat tiada kereta guru-guru, terdetik di hatiku.."jadi ke tidak jamuan itu". Kemudian aku terpandang pelajar-pelajar Islam yang segak bergaya dengan baju melayu dan baju kurung masing-masing sedang berkumpul di kantin sekolah. Oh jadi rupanya jamuan ini~walaupun agak terlewat diadakan tapi tetap diadakan demi anak bangsa....Syabas ustazah semua : Pn. Nor Azimah, Pn Ruhani, Pn Noraini dan Pn Bahijah juga Pn Rohani (kaunselor) yang sentiasa membantu. Mungkin tahun hadapan, program seperti ini boleh melibatkan semua guru Islam!

~12.00 t/hari

Aku memohon diri untuk pulang~dibekalkan pula dengan mee hoon goreng, lemang dan rendang ayam yang menjadi hidangan petang keluargaku pada hari itu.

"Terima kasih daun keladi, tahun depan jemputlah lagi..."

No comments:

Post a Comment

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...