Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Sunday, November 7, 2010

Dulu Lain, Sekarang Lain!

7 November, 2010
12.30 tengahari...

Aku melilau-lilau melihat kasut-kasut yang sedang dipamirkan di ruang legar sebuah pusat pasar raya. Ada sepasang kasut yang aku berkenaan, tapi tak jadi nak beli sebab 'sales girl'nya asyik leka bermain sms!

Kemudian, aku duduk di atas bangku yang diletakkan betul-betul di hadapan kedai kasut tersebut, sambil mata aku masih tertumpu pada kasut tersebut, dalam hati duk berkira-kira,"nak beli...ke tak?"

Dalam pada aku duk bermonolog sendirian tu, tiba-tiba 'salesgirl' yang duk main sms tu datang ke arah aku dan menyapa aku..."Cikgu, tak kenal ke saya?", sambil itu dia menyalami dan mencium tanganku. Aku termangu-mangu, lantas bertanya,"awak ni anak murid saya ke?". Salesgirl tu menjawab,"yalah, cikgu.Saya ni ...... (lebih baik dirahsiakan namanya)"

Kami pun berborak seketika, bertanya khabar tentangnya serba sedikit. Peluang ini aku ambil untuk bertanyakan tentang kasut yang berkenaan dihati tu. Oleh kerana harganya agak murah, akhirnya aku membeli kasut tersebut.

Sebelum keluar dari kedai tersebut, aku sempat berkata kepada 'salesgirl' itu, "makin cantik awak la ni, tu yang cikgu tak cam", dan dalam hati terdetik,"dulu lain, sekarang dah lain...dulu pakai tudung (masa sekolah), sekarang ....dah lain jadinya!!"

4 comments:

  1. hehe bese la tu rmai je g2.
    pttnye mak kate kat dy gni "patutlah xcam sbb dlu pkai tudung".heheheee

    ReplyDelete
  2. eyda~cuba 'berlapik' lah sikit kononnya!!

    ReplyDelete
  3. haha.nt dy xphm ingt org kate btol cantik.pasan plak nanti.wuu~

    ReplyDelete
  4. nampak gayanya lain kali kena terus-terang!ok..ok..faham!

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)