Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Sunday, December 18, 2011

Syu kebingungan!

Ikuti omelan anak bungsuku si syuhadah...

Situasi 1

Emak : Siapa nak jadi imam?

Syu : Syu,syu nak jadi imam!

Emak : Eh,eh tak boleh syu
kecik lagi, mana boleh jadi imam. Suruh yang besar, along atau ira jadi imam...

Syu dan merajuk sebab aku tak benarkan dia menjadi imam.

Situasi 2

Syu : Mak, syu nak mandi kolamlah (kolam plastik), inikan cuti sekolah!

Emak : Eh,eh tak bolehlah Syu kan
dah besar, mana boleh mandi kolam...kolam tu dah kecik dan bocor pulak!

Syu membebel, "apa mak ni, sekejap kata syu kecik, sekejap kata syu dah besar! Mana satu ni, Syu dah bingunglah!
"

8 comments:

  1. kenape cerita pasal syuuuu
    huhu sedih tau x
    huhu tapi x pelah

    ReplyDelete
  2. nor syuhadah ~ buat kenangan, bila doh besar, pasti ingat apa yg mak kata ni...:)

    ReplyDelete
  3. merah ~ he,he....harap2 syu fahamlah ya!

    ReplyDelete
  4. haha..comel je..confuse die ye..

    ReplyDelete
  5. haha kejap besar,kejap kecik...heran jadinye...;p

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)