Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Saturday, October 29, 2011

Day 1 ~ Tangkuban Parahu



Day 1 ~24 Okt.,2011


11 pagi (10 pagi di Bandung)~bertolak ke lokasi pertama : Tangkuban Parahu.

Tangkuban Parahu (gunung berapi) merupakan tempat pelancongan terkenal di Bandung. Terletak 30 km dari bandar Bandung. Dipanggil 'tangkuban parahu' kerana gambaran gunungnya seperti perahu yang tertangkup! Tangkuban Parahu mempunyai cerita rakyat yang memang sudah diketahui ramai....iaitu niat si anak (sangkuriang) yang mahu berkahwin dengan ibu kandungnya (Dayang Sumbi)...tetapi terhalang! untuk mengetahui lebih lanjut sila ke sini.



Tangkuban Parahu ~2084 meter



Kaldera terbesar di Tangkuban Parahu ~Kawah Ratu



Pisang goreng & ubi goreng yang memang sedap!



Teh halia ~ sangat berempah!




V-Group bergambar kenangan di Tangkuban Parahu..


4 comments:

  1. ms pergi sini..
    sy igt kn xsejuk..
    skli..ya Allah sejuknye..
    dah la wktu tuh tgh demam..
    mmg tak tahan lah..
    lepas tuh je shari suntuk tak larat..haishh..rosak mood nk bergembire..hoho

    ReplyDelete
  2. syahirah ~ ohh kesiannya. Memang suhu di sini sejuk, sekitar 17 - 18 darjah celcius, kena pakai baju sejuk!Nasib baik penghulu kita (cikgu ishak) dah beritahu awal2 suruh bawa sweater!

    ReplyDelete
  3. teratai, pergi dgn k.wan bahiyah ye? dlm fbnya ada dia beritau pg bandung. Dia bekas cikgu kat sekolah saya nih..hehe

    ReplyDelete
  4. cikgu Geo ~ betul tu, kak pergi ke Bandung dgn k.wan....kak sekarang satu sekolah dgn k.wan. Alahai keciknya dunia...boleh kenal pulak kan...he,he...:)

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)