Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Monday, July 2, 2012

Buah nona

Pernah makan tak buah nona? Dari segi rupa seperti buah durian belanda tapi saiznya lebih kecil. Rasanya pun berbeza. Buah nona rasanya manis berbeza dengan rasa durian belanda yang rasanya agak masam-masam manis.

Buah nona ini kegemaran suamiku. Buah nona ini banyak dijual di pasar tani sebab buah nona ini sebenarnya hasil buah-buahan tempatan yang ditanam oleh penduduk setempat.

8 comments:

  1. assalam teratai..acik suka sangat makan buah nona ni..tapi susah nak dapat di tempat acik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu acik..kalu adapun di pasar tani atau pasar malam!

      Delete
  2. assalam teratai..mama selalu nampak buah ni kat supermarket..tapi tak pernah makan & beli..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubalah makan..suami kak suka sgt2 tp kak kurenglah sikit!

      Delete
  3. blkg rumah kt kg ada pokok ni bru belajar berbuah..x dpt nk rsa betul2 lagi sbb buah pon ala2 je...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh bestnya ada pokoknya..tak pe nnti mesti lebat bbuah...:-)

      Delete
  4. Ohh!! ni rupanya buah nona!!!
    Tak pernah tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tengok tu kenalah cari n rasa keenakan buahnya pula...

      Delete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)