BUKU KANAK2 & REMAJA

buku rujukan sekolah

BUKU RESIPI

Artikel berkaitan

Saturday, October 15, 2011

Kenapa percaya kepada sihir?

Sejak akhir-akhir ini banyak sungguh aku terdengar kisah sihir menyihir ini (malah ada dibincangkan dalam program Semanis Kurma di TV 9,baru-baru ini). Sihirkan si polan untuk melariskan perniagaan atau sihirkan si polan untuk membalas dendam! Kenapa ya ? Mungkin pengaruh filem-filem sekarang yang banyak menayangkan unsur-unsur sihir ini. Inilah kesannya kalau terlalu banyak dilambakkan kepada penonton!

Apa yang merisaukan aku, mempercayai sihir ini boleh membawa kepada syirik. Jadi kepada mereka yang terpengaruh dengan sihir ini kembalilah ke landasan benar. Mintalah pertolongan daripada Allah. Jangan jumpa tok bomoh/pawang untuk menyihirkan orang, kerana perbuatan syirik ini...neraka tempatnya. Bertaubatlah sebelum terlambat.

2 comments:

  1. Jika hati sudah terpalit segala hasad dengki... begitu lah...

    mak sedara kakyong dr muda sampai umur dah 50'an, sentiasa diduga dgn sihir yg dihantar oleh orang... & dia pun x pernah putus asa berubat & sentiasa berserah pada Allah..

    biarlah Allah sahaja yg membalas..

    ReplyDelete
  2. kakyong ~ semoga mak sedara kakyong tabah menghadapi dugaan yg menimpa...hukuman di dunia memang boleh terlepas,tapi hukuman di akhirat pasti menunggu! Itu janji Allah thadap orang yang syirik ini!

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...