Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Wednesday, October 19, 2011

To be mute ......???



Siksanya! Kenapa?Have to be 'mute' for a while...Why??...eh,eh cakap orang putehlah pulak! Apo kono eh den?? Nak kabo, tak boleh....! Apa ke halnya tak boleh ngoyat ni...susah sangat ke nak keluarkan suara tu??? Bila aku cakap je, semua suruh diam!! Kesian kata demo, sob,sob terharulah pulak....:)) Sebenarnya ceritanya begini (tak pe boleh cakap~tak gunakan suara...he,he...)

Semalam, aku terpaksa mengendalikan satu slot untuk aktiviti pelajar selepas PMR. Jadi juru acara memanglah kena cakap kan...tapi yang sedihnya suara tak mahu keluar, sebab sakit tekak! Bila cakap je, semua kengkawan terkejut n suruh kurangkan bercakap!

Sebab itu, balik je dari ambik Ira semalam, lebih kurang jam 4 petang, terus pergi klinik. Alhamdulillah, tak serius cuma sakit tekak biasa...doktor kata peti suara bengkak sedikit tu yang suara pecah!Kena rehat.....jadi dapat cuti sehari hari ini. Doktor kata,"jangan cakap banyak....rehatkan suara." Oh,oh...that's why I have to 'mute' myself for a while until my sore throat is cured !Terpaksalah demi kebaikan aku juga...:))


4 comments:

  1. boleh ke nak mute. kalau aina mau menangis tp kalau terpaksa apa nak dikata. nanti anak2 pasti tersiksa coz tak dengar bebelan mak...:)

    ReplyDelete
  2. JunAina ~ anak2 pun dah sibuk btanya kenapa mak 'mute' je sbb biasanya maknya mbebel je.........

    ReplyDelete
  3. hehehe jaga kesihatanlah mak!minum air banyak2dan yg penting dptkan rehat secukupnya.

    ReplyDelete
  4. merah~dah ok sikit,minum air kembang semangkuk:)

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)