Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Saturday, January 21, 2012

Terperangkap!


Gambar ini sempat dirakamkan oleh rakan sekerjaku yang sama-sama memandu pulang ke rumah pada jam 1.20 tengahari semalam (20 Jan.,2012). Jemm teruk jalan nak balik ke IM. Kelazimannya hanya mengambil masa 20 minit sudah sampai ke rumah. Tapi semalam mengambil masa lebih kurang 45 minit hingga 1 jam!

Aku terperangkap lagi dalam situasi ini apabila balik dari perjumpaan dengan PM dengan Kakitangan Awam di UMP. Melepasi saja trafik light Gambang, jalan menjadi sesak! Terlihat 4 kereta tersadai di bahu jalan kerana kemalangan! Bertolak dari UMP lebih kurang jam 12.00++ t/hari, lebih kurang 1.30 baru sampai di rumah. Biasanya 30 minit saja, ini sampai hampir-hampir 1 jam.

Semua ini berlaku gara-gara ramai yang balik bercuti sempena CNY! Di ibu kota agaknya dah sunyi sebab penghuninya ramai yang balik bercuti atau menyambut CNY....

6 comments:

  1. Tadi pegi sogo mmg tak ramai sgt orgnya... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa ini lah sedap membeli belah kan:)

      Delete
  2. bila terperangkap dlm traffik jem ni mmg menyesakkan.. boleh jd tertekan... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, saya sampai sakit kepala sebab tension!

      Delete
  3. assalam teratai..setiap kali ada perayaan setiap kali itu juga jln jadi jammed..hu2x..semua berebut2 utk pulang kekg masing2..he2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikum salam mama aini,
      ambil peluang cuti yang panjang,9 hari tu...:)

      Delete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)