Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Sunday, February 12, 2012

Aksi Si Montel!



Kejadian ini berlaku suatu petang,
ketika aku baring di kerusi panjang,
melepaskan kepenatan setelah pulang,
merehatkan minda yang tension memanjang!


 Si montel mulanya mengiau-ngiau
dengan suaranya yang sengau-sengau
tapi aku malas nak mendengar
namun si montel tunggu dengan sabar!


tiba-tiba tiada lagi suara si montel,
atau mungkin aku dah tidur,
sunyi sepi nyenyaknya tidur,
aku dan montel sama-sama tidur!


sangkaanku rupanya meleset,
senyap-senyap si montel lesap,
duduk mengendap si twinnie di atas meja,
dengan khusyuk ...
sampai tak sedar diri diperhatikan!


dari tenungan yang penuh tajam,
si montel mula mengorak langkah,
mengelilingi bekas si twinnie
kura-kura peliharaan si syuhadah!


tengoklah itu aksi si montel,
dalam diam-diam rupanya
menjalankan misi menyerang si twinnie
nasiblah baik aku tercepat,
jika tidak si twinnie dah jadi arwah!

14 comments:

  1. mujur lah kak cepat bertindak.. sempat lagi merakam aksi rakus si momtel.. ;)

    ReplyDelete
  2. kakyong ~ nasib baik kak cepat tersedar dari tidur, jika tak habislah si twinnie tu...!

    ReplyDelete
  3. kucing tu tgh lapar atau bosan kot..hehe!

    ReplyDelete
  4. adoii...geramnye tengokkkkkk.....memang aksi2 yg menggoda nie..:)

    ReplyDelete
  5. miss inna ~ bukan tengoh lapar,tapi geram tengok si twinnie berenang-renan dlam tu!

    Azwan Ramli ~ memang comel, asal kucing terbiar...tapi bulunya yg kembang menjadi rebutan jiran2,akhirnya rumahku juga disinggah montel n akhirnya menjadi kucing kesayangan keluargaku:)

    gee ~ tergodalah tu,he,he...

    cadlynn ~ tak percayakan!

    Asmalinda ~ aksi terkini si montel!

    ReplyDelete
  6. sure rakaman gambar tu sebagai buktikan... klu montel x ngaku dia buat mcm tu, tunjuk gambar2 tu kat dia.... hahaha

    ReplyDelete
  7. temgok aksi dia..geram je..heheh
    comella..

    ReplyDelete
  8. hehehe comei je tgk kan
    hehehe...sib baik cpt yer hehehe

    ReplyDelete
  9. BHP ~kah,kah,kah tertangkap doh kan simontel!

    diana ~ memang geram...tapi cutekan:)

    ReplyDelete
  10. arena ~ betul tu,nasib baik cepat tersedor dr tidur, kalau x....habislah si twinnie tu!

    ReplyDelete
  11. ehem teratai..mama pun ada pelihara kucing..tapi dlm sangkar kat luar rumah..bila nak main baru mama bawa masuk rumah..he2x..takut dia buat aksi2 mcm simontel bila dia dpt masuk rumah !!

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)