Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Monday, November 12, 2012

Pan Porcelain!


Pernah dengar tentang pan porcelain? Tak pernah...samalah kita, saya pun baru tahu apabila si suami tercinta membeli pan ini di Pengkalan Kubor semasa dia bertugas di Kota Bharu minggu lepas.

Pan ini buatan negara Korea dan bahagian dalam pan ini diselaputi dengan 5 lapisan porcelain serta diberi jaminan tidak akan melekat apabila dimasak!


Nak tahu juga sama ada betul ke tak. Jadi tengah hari tadi, mulalah memanggang ikan pari di dalam pan ini. Memang betullah, ikan pari yang dipanggang itu memang tak melekat sedikit pun pada pan ini...very fascinating!! Nak bersihkan pan ini pun mudah,hanya lalukan air pada pan ini ketika masih panas...!


Dan hasilnya....ikan pari bakar! Nak tahu rempah ikan pari bakar ini, sila klik sini . Kali ini rempah ikan bakar ini dibuat oleh angah yang balik bercuti mid-sem selama seminggu.




9 comments:

  1. pan porcelain.. sy bru je tahu..hehe..
    kalu bab tak melekat ni yg sukanya,sbb kalu lepas pggang ikan ke apa ke senang nk cuci..ikan pun elok jew..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, comel je ikannya:)Nak basuh pun senang!

      Delete
  2. alamak sama cm kat umah tirana aduka tu. Saya beli rm 80 inggit je sis time promosi.

    ReplyDelete
  3. syoklah bakar ikan.. tak melekat... awesome!

    ReplyDelete
  4. wah sedap pari bakaq ni.dh lama tak bakaq pari..hihi
    pan ni mcm tefal juga kan..

    lg sng paki pemanggang ajaib..hihi

    ReplyDelete
  5. ehem pertama kali mama dengar tentang pan percelain ni..

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)