Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Wednesday, March 16, 2011

Contoh Borang Soal Selidik KKG 2011

KERJA KURSUS GEOGRAFI SMKTP 2011
BORANG SOAL SELIDIK
NAMA PELAJAR :...................................................................................................
NAMA RESPONDEN:..............................................................................................
ALAMAT RESPONDEN :........................................................................................
ARAHAN : SILA TANDAKAN 2 ATAU 3 PILIHAN YANG DIBERIKAN.
A. JENIS-JENIS PENCEMARAN ALAM SEKITAR DI KAWASAN KAJIAN
JENIS
PENCEMARAN
TANDAKAN
(X)
AIR

UDARA

TANIH

BAU

BUNYI

B. PUNCA PENCEMARAN ALAM SEKITAR TERHADAP KAWASAN KAJIAN
PUNCA
PENCEMARAN ALAM SEKITAR
TANDAKAN
(X)
PERKILANGAN

PEMBINAAN

PETEMPATAN

SAMPAH SARAP

SISA TOKSID

TUMPAHAN MINYAK

PERNIAGAAN

KENDERAAN

PENTERNAKAN

PEMBAKARAN TERBUKA

PERLOMBONGAN

RACUN RUMPAI/SERANGGA

BAJA KIMIA

SISA DOMESTIK

C. KESAN PENCEMARAN ALAM SEKITAR DI KAWASAN KAJIAN
KESAN
TANDAKAN
(X)
UDARA TERCEMAR

SUHU MENINGKAT

BAU BUSUK

JEREBU

AIR TERCEMAR

PENYAKIT

HIDUPAN AKUATIK TERANCAM

HUJAN ASID

TANAH BERASID

D. LANGKAH MENGURANGKAN KESAN PENCEMARAN ALAM SEKITAR DI KAWASAN KAJIAN
KESAN
TANDAKAN
(X)
KEMPEN CINTAI ALAM SEKITAR

PENGUATKUASA UNDANG-UNDANG

KITAR SEMULA

PENDIDIKAN ALAM SEKITAR

RAWATAN AIR KUMBAHAN

PENAPIS ASAP

INSINERATOR/TAPAK PELUPUSAN

PETROL TANPA PLUMBUM

CATALYTIC CONVERTER


49 comments:

  1. memang sangat membantu..
    tapi saya tak galakkan pelajar buat soal selidik krn perlukan min 20 responden..

    tapi kalau temu bual min 3 org aje...

    nanti saya ubah sikit untuk jadikan borang temu bual..

    terima kasih..

    ReplyDelete
  2. ohh...mana2pun boleh. Gembira krn dpt membantu!

    ReplyDelete
  3. salam...
    boleh x klau saya ambk boroang nih untuk kaead temu bual???

    ReplyDelete
  4. dayazlan~ boleh ambil je, tp utk kaedah temu bual, kena ubahlah sikit:)

    ReplyDelete
  5. okey thnk ye.....
    pas 2 kna ltk dkt bhgian lampiran ke???

    ReplyDelete
  6. dayazlan~ya, letak di bhg lampiran bersama2 surat2 kebenaran (guru geografi akan beri) dan juga gambar jika ada.

    ReplyDelete
  7. gambar apa ???

    sis nih ckgu ek???

    ReplyDelete
  8. teratai: lupa nak bagitau..
    saya linkkan post ni ke entry saya....

    saya suruh pelajar yang mahukan borang soal selidik rujuk kat entry kat sini...

    ReplyDelete
  9. cikgu cte~ohh no wonder ramai pengunjung blog ni dtg dr blog cikgu cte....mula2 tu hairan juga, so dah dpt jawapannya..:)Gembira dpt membantu:))

    ReplyDelete
  10. salam,ckgu
    bole x sye nk amek borang ni?

    ReplyDelete
  11. Anonymous~ boleh ambik je tp tunjukkan kpd guru geog di sekolah s/ada setuju ke tidak. Sbb ini contoh borangnya aje:)

    ReplyDelete
  12. Hi, Thanx sbb post soal selidik ni:)
    It helped alot :)
    thanks again :)

    ReplyDelete
  13. Nurin~ok...tugas guru memang utk membantu pelajar:)

    ReplyDelete
  14. slm cikgu....bole tolong beri contoh
    temubual....cb ikut petua cikgu temubual lebih mudah,hanya 3 orang sahaja...tq byk2..

    ReplyDelete
  15. amin~boleh guna borang s/selidik ni, tpi ubah dlm bentuk temubual!

    ReplyDelete
  16. erm.... teratai... bagaimanakah boleh saya ubahkan nya jadi borang temu ramah? mau ubah mana? tolong beri tau saya... tq

    ReplyDelete
  17. Keong~Contoh soalan temu bual seperti

    1. Pada pemerhatian Encik/Puan, apakah jenis pencemaran yang mungkin ada di kawasan ini? Adakah ...(masa tanya rujuk jadual jenis pencemaran)...keterangan lanjut rujuk guru geografi di sekolah Keong.

    ReplyDelete
  18. terima kasih teratai.... post ini memang membantu.... thx

    ReplyDelete
  19. time kseh;)) sgt2 membantu

    ReplyDelete
  20. Thanks a lot . It helps to make my work easier and better .

    ReplyDelete
  21. ckgu, kalau borang temu bual sekurang kuranya buat berapa soalan?

    ReplyDelete
  22. haera~sebaik-baik soalannya meliputi bahagian dapatan kajian iaitu jenis,punca, kesan dan langkah. Antara 8 hingga 15 soalan.

    ReplyDelete
  23. terima kasih cikgu..
    kerja saya lebih senang sekarang ni..
    trima kasih, smga hidup ckgu dberkati.. :)

    ReplyDelete
  24. cikgu saya minta izin ambik folio ini sebagai rjukan saya..

    ReplyDelete
  25. Anonymous~ok, ambillah,utk dijadikan rujukan:)

    ReplyDelete
  26. sorry, nk tnye..klau kaedah temu bual kene letak borang ni jugak ke?

    ReplyDelete
  27. khairin mng~letak borang temu bual di bahagian lampiran.Borang soal selidik tak perlu letak.

    ReplyDelete
  28. ok...utk rujukan plak ap yg kne ade kt situ?

    ReplyDelete
  29. khairin~bahan-bahan yg dirujuk spt buku teks, url internet, orang sumber, atlas atau buku rujukan.

    Sila lihat entri ini :

    Penulisan Rumusan Yang Betul

    ReplyDelete
  30. cikgu, bleh x saya nk mintak borang temu bual?

    ReplyDelete
  31. khairin mng~maaf,borang temu bual kena buat sendiri tapi boleh guna borang soal selidik ini sebagai rujukan utk buat soalan temu bual. Tengok komen saya utk contoh soalan yg Keong minta!

    ReplyDelete
  32. nme & almt responden kne btol2 ke ? klau reka sendiri xbole ek ?

    ReplyDelete
  33. salam cikgu cte ,
    izinkan saya ambil ini untuk dijadikan contoh dalam saya melakukan kerja kursus ini .
    TERIMA KASIH banyak bnyak .
    jasa cikgu , saya kenang :)

    ReplyDelete
  34. CIKGU,Apa perbezaan bentuk borang bual dengan borang soal selitik

    ReplyDelete
  35. nk tnye..
    kalo nk buat temu bual nk kne wat dialog or wat cam yg kat ats ni??
    contoh soalan camne??
    x phm la walaupn da bce komen ckg ntuk soalan keong..

    ReplyDelete
  36. bahan grafik tu nak buat mcm mne ye?tajuk dan tentang ape?

    ReplyDelete
  37. mcm t0e kew nak buat b0rang kaji selidik?????bru nk wat krja krss stlh brpa lma d'tngglkn.....ehehhehehhe

    ReplyDelete
  38. Hello, cikgu. Saya nk bgtau yg saya ambil contoh borang ni okay. Tapi saya tukar kpd tempat kawasan kajian saya la. Terima kasih ya, cikgu! :)

    ReplyDelete
  39. cikgu , saya ingin copy sedikit ilmu cikgu , minta izin cikgu

    ReplyDelete
  40. Terima kasih...sangat banyak membantu..mohon copy sebagai panduan dan perkongsian ilmu.

    ReplyDelete
  41. teratai...ada x contoh borang temu bual untuk perniagaan runcit

    ReplyDelete
  42. Anonymous ~ ada contohnya, sila ke link ini:

    http://kelip-kelipancontest.blogspot.com/2012/03/borang-temubual-kerja-kursus-geografi.html

    ReplyDelete
  43. tq bebanyak. sy ambil sket k...^_^

    ReplyDelete
  44. saudari,mintk izin nk copy yerp...trima ksih..:D

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...