Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Thursday, October 4, 2012

Sardin Masak Merah

Rasa-rasanya sudah agak lama tidak makan sardin. Anak-anakku bersorak gembira apabila aku beritahu nak masak lauk sardin. Jom ikuti cara memasaknya yang mudah ini (masakan orang malas ni...hehehe) :

1. Tumis bawang kisar dan cili boh hingga garing.

2. Masukkan  kicap manis + kicap masin (1 sb) + 2 tin ikan sardin (ikan makerel) + sedikit air. Garam + gula secukupnya.

3. Masak sehingga kuah agak pekat. Angkat. Siap untuk dimakan. Senangkan!

6 comments:

  1. jarang sangat makan ikan sardin,, pernah la sekali skala buat makan dngn roti,, :D

    ReplyDelete
  2. assalam teratai..lama dah acik tak masak sardin..nampak tu sedap pulak..tak berapa rajin nak goreng dulu ikan sardinnya tu..meletup tu yang tak tahan..kalau tak goreng dulu anak2 tak nak makan..sardin mentah katanya..he he

    ReplyDelete
  3. sekali sekala makan sardin tin memang sedap...buat kari pun sedap jugak sardin ni letak kobis...

    ReplyDelete
  4. nyam nyam nyam..
    lama tak makan sardin..=)

    ReplyDelete
  5. Sama menulah hari ni kita Teratai!!!

    ReplyDelete
  6. setiap kali makan sardin, teringat hutan...
    sbb stiap kali masuk hutan, mesti makan nasi ngan sardin... hehehe

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)