BUKU KANAK2 & REMAJA

buku rujukan sekolah

BUKU RESIPI

Artikel berkaitan

Showing posts with label cuti-cuti Korea. Show all posts
Showing posts with label cuti-cuti Korea. Show all posts

Saturday, June 1, 2019

TRIP TO KOREA - 18 MAC HINGGA 25 MAC 2019

DAY 6 ~ PART 4 DI PULAI JEJU (MESEUM HELLO KITTY)

Di sebelah petang, selepas melawat kawasan peranginan  Cheonjiyeon Water Fall, kami menuju ke Meseum Hello Kitty. Naura Aleesha amat gembira bila ke sini, almaklum memang peminat setia hello kitty. Bukan dia je teruja, malahan kami semua pun teruja dengan hiasan yang cantik di meseum hello kitty ini.





Wednesday, April 17, 2019

Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac 2019

Day 6 ~ Part 3 di Pulau Jeju.

Hajat untuk melihat bunga sakura kiranya dah tercapai apabila petang semalam melihat bunga sakura yang mulai mekar (walaupun tidak sepenuhnya).


Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui kehendak makhluknya.. pagi ini setelah datang ke sini Cheonjiyeon Water Fall.. aku begitu tertegun melihat bunga-bunga sakura yang sedang kembang dengan cantiknya.

Tak puas aku melihat bunga sakura ini..hajat yang sejak kecil aku tanam..nak lihat bunga sakura secara 'live'. Alhamdulillah .. 

Setelah berjalan dalam 5 hingga 10 minit, akhirnya kami sampai ke Cheonjiyeon Water Fall. Air terjun di sini juga cantik walaupun agak kecil dari biasa. 



Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac 2019

Day 5 ~ Part 2 di Pulau Jeju.

Setelah berjalan-jalan menyelusuri laluan jogging di Namwon Keuneong Coastal, kami menuju ke Seongsan Ilchulbong.Sungguh mencabar jugalah untuk sampai ke puncaknya yang setinggi 180 meter dari aras laut. Beberapa kali jugalah, aku berhenti rehat mengambil nafas, sebelum menyambung pendakian sehingga ke puncak. Alhamdulillah akhirnya sampai juga kat atas tu..hehehe.
Seongsan Ilchulbon ini sebenarnya sebuah kawah gunung berapi yang sudah mati dan menjadi daya tarikan pelancong jika berkunjung ke Jeju. Pemandangan dari atas sungguh cantik ~ petempatan dan bandar di Jeju jelas kelihatan.

Sampai juga ke puncak!


Pemandangan dari atas ...

Rehat selepas penat mendaki!

Bergerak turun...laluannya lebih mudah!

Cantikkan.. keindahan alan semulajadi. Terima kasih Ya Allah bagi aku peluang melihatnya.
Setelah berada lebih kurang sejam di sini, akhirnya kami ke ladang bunga canolla yang terkenal sebagai bunga untuk dijadikan minyak masak!
Cantik sungguh pemandangannya..kuning seluas lautan!


Day 6 ~ Cheonjiyeon Water Fall

Tuesday, April 16, 2019

Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac 2019

Day 5 ~ Part 1 di Pulau Jeju.
Destinasi pertama ialah ke Namwon Keuneong Coastal.
Memulakan perjalanan di awal pagi melihat keindahan muara Namwon Keuneong coastal. Laluan pejalan kaki yang disediakan amat sesuai untuk aktiviti berjogging sambil menikmati keindahan alam semula jadinya. Sungguh nyaman ditambah dengan cuaca yang agak sejuk!







Setelah menikmati udara sejuk nyaman di muara ini, kami bergerak ke ladang limau yang banyak terdapat di Jeju ini. Namun ketika ini limaunya masam. Oleh itu tidak disarankan untuk memetiknya. Kami singgah sekejap saja, untuk bergambar!


Part 2 ~ Seongsan Ilchulbong

Monday, April 15, 2019

Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac 2019

Day 4 ~ Setelah berada di Line Friend Shop hampir 2 jam ( tak sedar masa berlalu), di sebelah petangnya kami berada di Lapangan terbang Gimpo untuk ke Jeju pula. Dengan menaiki pesawat Tway selamat 45 minit, akhirnya kami sampai di Lapangan Terbang Jeju. Berehat dulu malam itu, keesokannya baru kami menjelajahi Pulau Jeju dan menikmati keindahan musim bunga di Jeju...

Tengah menunggu untuk berlepas ke Jeju.

Jom kita jalan-jalan di Jeju esok ~ Namwon Keuneong Coastal

Monday, April 8, 2019

Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac 2019

Day 4 ~ Line Friend Shop di Itaewon.

Hari ini (22 Mac 2019 - Jumaat), kami ke Line Friend Shop sebagai memenuhi permintaan anak bungsuku yang ingin membeli cenderamata dari kumpulan BTS. Tapi sayang tiada pula terjumpa apa yang dia kehendaki.

Dekorasi Line Friend Shop ini amat berlainan dengan kedai-kedai yang biasa ku lihat. Sudut-sudut yang dihiasi indah dengan patung-patung bear, menyebabkan kita seronok untuk bergambar. Suasana ini juga menyebabkan kita berasa selesa, seolah-olah bukan di kedai!









Jom Ke Jeju...

Saturday, April 6, 2019

Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac

Day 3 ~ Everning

Setelah puas berpakaian hanbok dan bergaya bergambar dengan pelbagai gaya, di sebelah petangnya kami ke Namsan Tower. Dengan keadaan yang berangin dan sejuk, agak mencabar jugalah untuk berjalan sampai ke puncak datarannya. Namun berbaloi juga bila sampai di datarannya, dapat melihat keindahan bandar Seoul.

Pemandangan Seoul dari Namsan Tower

Sejuk-sejuk pun bergambar kenangan

Banyakkan mangga kunci tu...

Cantikkan bunga-bunga yang ditanam untuk musim bunga yang bakal menjelma.


Thursday, April 4, 2019

Trip to Korea ~ 18 Mac hingga 25 Mac 2019

Day 3 ~ Morning.

Disebelah pagi, kami ke Changdeokgung (Palace Changdeok gung) dengan berpakaian tradisional Korea iaitu hanbok. Semua seronok bergaya dan memberikan pose menarik untuk dimemorikan oleh kamera. Tambahan pula dengan jambangan bunga sakura yang mulai kembang, mencantikkan lagi pemandangan di istana tersebut.
Setelah hampir 2 jam menyelusuri kawasan istana ini, kami akhirnya bergerak ke Bukchon Hanook Village untuk bergambar dengan suasana perumahan lama kampung Korea.
Changdeokgung Palace

Cantikkan hanbok kami..

Bunga sakura mulai kembang!

With my soulmate ..

Gambaran dalaman istana

Aleeesha paling cantik dan manis!

Amsyar dengan mama, Aleesha dengan cik ngah


Bergambar kenangan di pintu gerbang istana


Wow...me. Hihihi di lorong / jalan Buchon Hanook Village

Bergambar di Buchon Hanook Village

Di sebelah petangnya, kami ke Namsan Tower

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...