BUKU KANAK2 & REMAJA

buku rujukan sekolah

BUKU RESIPI

Artikel berkaitan

Tuesday, November 16, 2010

Dalam gembira, ada sedihnya!

Selasa, 16 November, 2010.

Hari ini heboh dengan berita tentang kejayaan permohonan rakan-rakanku untuk bertukar tempat bertugas. Ada yang sudah menjangkakannya dan ada juga diantara mereka tidak menjangkakan permohonan mereka diluluskan! Suasana menjadi riuh rendah, masing-masing membincangkan tentang isu pertukaran ini.

Mereka yang dapat bertukar mengikuti suami, pastinya gembira kerana hampir setahun terpaksa berjauhan dengan suami tercinta. Begitu juga dengan mereka yang dapat bertugas lebih hampir dengan tempat kediaman, juga merasa kelegaan sebab mereka tidak perlu lagi tergesa-gesa berkejar di waktu pagi untuk ke tempat bertugas!

Bagi mengabadikan persahabatan mereka yang bakal terpisah ini, mereka bergambar kenang-kenangan. Macam-macam posing diberikan...suasana meriah sekali jadinya!

Namun dalam suasana penuh kegembiraan itu, aku melihat ada dalam kalangan rakanku menitiskan air mata kerana terpaksa berpisah dengan rakan sejawat mereka. Mereka bersalaman dan berpelukan mesra sambil membisikkan...."diharap persahabatan ini tidak putus sampai di sini, contactlah ya...atau berfacebooklah ya...beritahu status terkini!"

Aku yang sebelum ini, hanya memerhati gelagat rakan-rakanku ini, juga tersentuh melihat betapa akrab dan mesranya mereka..."sebenarnya mereka merasa gembira dengan pertukaran rakannya kerana itu yang terbaik buat rakannya, tetapi dalam masa yang sama merasa sedih kerana terpaksa berpisah...."


No comments:

Post a Comment

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...