BUKU KANAK2 & REMAJA

buku rujukan sekolah

BUKU RESIPI

Artikel berkaitan

Wednesday, December 28, 2011

Terpinga-pinga!

Kring,kring,kring...loceng berbunyi. Tiba-tiba je berbunyi. Aik dalam pejabat Tabung Haji pun ada bunyi loceng, macam kat sekolah je. Tapi tu bunyinya macam 'warning' kebakaran!,beritahu aku kepada Ira dan Wani. Ada bau asaplah, kata aku...masa tu aku sibuk isi borang!

Tiba-tiba security guard suruh kami semua keluar, katanya ada kebakaran di tingkat satu! Kelam kabut aku anak beranak keluar. Tapi bila aku tengok tingkat satu bangunan tabung haji tu, tak ada pun asap....tadi kata ada kebakaran, eh,eh mana asap dan apinya. Hairanlah pulak aku jadinya!

Eee..yoong, eee..yoong..eee...yong bunyi siren kereta bomba dan ambulan (rescue 999) datang seketika kemudian. Aku masih melilau-lilau tengok kot-kot ada yang cedera, tapi .....tak ada apa-apa pun! Makinlah hairan bin ajaib jadinya aku....

Last-lastnya, barulah aku tahu rupa-rupanya latihan for fire drill rupanya....tak fasal-fasal aku anak beranak terlibat sama, menjadi 'ahli' tanpa diundang dalam drama ini.

No comments:

Post a Comment

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...