Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Friday, December 16, 2011

Sarapan pagi ~Nasi Kuning Gulai Ikan Tongkol




Semasa balik ke kampung dua minggu lepas, suami ada beli lauk nasi dagang untuk dimakan dengan nasi putih ~dipanggil nasi berlauk atau digandingkan dengan nasi kuning + sambal belacan ~sesuai dijadikan menu sarapan pagi! Untuk resipi nasi kuning, sila klik sini.

7 comments:

  1. dulu masa belajar kat pahang rajin la jumpa ikan tongkol ni...nasi lemak pun ada yg berlauk ikan tongkol...tp sekrang dah tak selalu jmpa..:)

    ReplyDelete
  2. yummy!!..nampak sedap je...lapar la plak...:)

    ReplyDelete
  3. cik aisha ~ di kawasan pantai timur (Kelantan, Terengganu n Pahang) memang biasa guna ikan tongkol utk lauk nasi lemak dan nasi dagang...itulah keistimewaan lauknya di sini!

    ReplyDelete
  4. Lady Rina ~ sedap especially musim2 hujan begini!

    ReplyDelete
  5. terliur tgk pic.ni..mama kena tukar lauk lain.hu2x..sbb tak makan ikan dr kecil lagi..

    ReplyDelete
  6. mama aini ~ oh ya ke, boleh je ganti dengan ikan atau ayam, sedap juga:)

    ReplyDelete
  7. ha'ah, pernah juga makan nasi lemak ngn ikan ayo ni, kt ganu tak silap..

    akak, nape blog http://www.ceritaindahkami.com/ takde dlm bloglist? hehe..

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)