Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Tuesday, June 12, 2012

Menu petang : Semug teh & 2 keping roti bakar

Petang-petang begini aku suka minum semug air teh dan 2 keping roti bakar. Kadang-kadang roti tu aku sapu planta atau aku makan kosong saja...
Memandangkan aku kini ada darah tinggi dan juga 'high cholestrol' aku cuba mengubah diet aku.. Semoga ini dapat membantu aku menjalani gaya hidup sihat.

6 comments:

  1. assalam teratai..mama pun dah ada darah tinggi skrg ni..mama pun terpaksa makan roti juga..ehem bertambahlah lagi senarai penyakit mama..jaga kesihatan ya dan jangan lupa makan ubat tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..
      Semoga mama sentiasa sihat..
      Begitulah diri kita bila dah masuk usia 40++ ni mcm2 penyakit singgah...ubat tu dah jadi mcm coklat kena mkn hr2!

      Delete
  2. assalam teratai..sehingga kini..acik pun ada masaalah kolesterol tinggi..dah bertahun jugak la..turun naik je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam...
      Doktor kata kena kontrol jgn mkn mknn bminyak/bgoreng...tu yg susahkan...
      Tapi cubalah juga..tu yg mkn roti bakar je...he he...

      Delete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)