Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Wednesday, August 29, 2012

Nasi Kabsah


Semasa balik beraya hari tu, nora (adik ipar) ada beri ole-ole dari Jordan. Antaranya rempah membuat nasi kabsah. Jadi pada hari Ahad lepas, chef angah mencubalah membuat nasi kabsah sebagai hidangan berbuka puasa sunat 6 yang sudah disempurnakan oleh suamiku.  Sedap tak terhingga, sampai si ayah (suamiku) memuji si angah...."Lebih sedap berbanding dengan nasi arab yang di jual di sini...." Tapi betul apa yang dikatakan suamiku itu...Jadi jika ada yang cuba nak buat tu, jangan segan-segan klik link di bawah ya..


16 comments:

  1. ehem..gambar yg cukup menggoda & membuat air liur melelah..thanks share resepi ni..pandai chef angah membuatnya..tahniah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih...bagi pihak angah:)

      Lepas ni, makan nasi putih n lauk tunjuk je sbb si angah ni dah nak sambung belajar di universiti...

      Delete
  2. Selalu makan nasi Arab...ini baru dengar nasi Kabshah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak berbeza sikit dr nasi arab. Nasi kabsah ini lebih berempah!

      Delete
  3. huhu, sedapnye.. makan2 memang suka sgt =)
    nasi kabsah? 1st time dengar,
    ~baby follow sini ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama nasi diambil sempena rempahnya yang dinamakan kabsah dr Jordan...thanks follow sini:)

      Delete
  4. Woww...nampak mcm sgt sedap.terliur dah ni..hehe

    ReplyDelete
  5. Wah sedapnya...... tapi lagi sedap kalau teratai yg masak tuk OKje...he,...he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opps lambat lagilah tu...sbb teratai biasanya jadi tukang rasa je, yg masak anak2 dara teratai!

      Delete
  6. mmm...nmpak sedap je..hee..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..

    ReplyDelete
  7. menyelerakan nasi ni. tetiba perut buat2 lapar. uhhh nakkkk!! :)

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)