Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Sunday, September 2, 2012

Pengukus tupperware

Berguna sungguh pengukus tupperware ni. Boleh guna untuk kukuskan nasi impit atau lain-lain makanan yang disimpan dalam peti ais. Contohnya ayam goreng, tak perlu goreng sekali lagi untuk panaskannya tapi kukuskan aje dalam bekas pengukus ni menggunakan kuali yang diisikan air.

Sebenarnya pengukus ni aku dapat sebagai tukaran dengan bekas-bekas tupperware yang telah rosak. Cuma bayar sedikit je...bestkan guna bekas tupperware ni walaupun mahal tapi berbaloi! Betul tak??

14 comments:

  1. ayu berminat.
    nak carilah
    thanks syer tau

    ReplyDelete
  2. assalam teratai..boleh ke macam tu..tukar yang lama dan dah rosak boleh ganti yang lain..acik pun minat..tapi tengok harga terus tak jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam acik erna,

      Betul boleh ganti yg baru terutama bila bekas tupperware tu dah tak keluar! Kalau tudung pecah, boleh dapat yg baru. Barang tukaran tu biasanya kena bayarlah sikit tapi yg bestnya dpt bekas tupperware yg baru!Memanglah mahal sikit, tapi boleh guna dlm jangkamasa yg panjang...tu yg kak berkenan sgt2 tang tupperware ni:)

      Delete
  3. cantik la.. nak beli jugak mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak rugi beli sbb byk kegunaan pengukus tupperware ni:)

      Delete
  4. lama dah dok berangan nak beli, tp tak terbeli lagi la...hihi

    ReplyDelete
  5. ehem..mama pun pakai tupperware kat rumah..nampak menarik pengukus tupperware ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik kan...menyerlah warnanya yg merah:)

      Delete
  6. cantik..rasa mcm nk belikan tuk mak je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruntungnya mak Lia..ada anak tolong belikan:)

      Delete
  7. mesti mahal kan ni...sy pun kumpul skit2 je dulu tupperware ni...minat tempat simpan beras tu tp mahal la..huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu biasanya saya kumpulkan mana2 bekas tupperware yg rosak dan tukar! Dptlah jimat sikit bayarannya. Kat sekolah ada guru2 buat kutu utk beli tupperware...!

      Delete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)