Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Sunday, May 27, 2012

Jom uno sat!


Anak-anak seronok sebab cuti sekolah....sibuk bermain uno, dam ular dan monopoli..
Tapi yang tak seronoknya aku! Nak tahu sebab apa? Terpaksa selesaikan kerja-kerja sekolah yang menimbun....esok pun terpaksa pergi sekolah. Sebenarnya cuti sekolah ni hanya untuk anak murid,cikgu tetap berkerja....almaklum gaji pun jalan time cuti ni! So no need to complain!! Betul tak??

16 comments:

  1. salam teratai...acik biasa tengok anak sedara yang cik gu tu..tak tau masa bila yang dia betul2 cuti bila cuti sekolah

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikum salam,

      betul tu acik erna...memang cikgu-cikgu sibuk w/p time cuti sekolah!byk kerja yg perlu diselesaikan dr menyemak kertas soalan peperiksaan hinggalah ke key in markah dlm web yg disediakan!

      Delete
  2. assalam teratai..susah juga jadi cikgu ni..ank2 bercuti ..mama dia kena bertugas..he2x..apapun besar pengorbanan seorg guru tu..tak terbalas rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena siapkan kerja cepat2, sbb time cuti ni aje masa yg ada utk bersama anak2...beriadah bersama2 utk eratkan hubungan dgn anak2 tercinta:))

      Delete
  3. tula kan... bkn mudah juga jd cikgukan.. walau ada cuti sekolah yg panjang cikgu2 bkn cuti pun.. byk juga keja lain yg kena diuruskan ye x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Queen Teratai...terpaksa selesaikan tugas2 w/p cuti!

      Delete
  4. salam teratai...

    besar peranan seorang guru ni... cepat2 siapkan kerja lepas ni boleh cuti :)


    moga dapat terus manabur bakti dengan tabah ye.. anak2 zaman sekarang ni mmg mencabarkan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Syiela:)Memang tugas sekarang makin mencabar apatah lagi terpaksa menghadapi sikap pelajar yg makin mencabar tidak spt zaman kita skolah2 dulu2....hormat guru!

      Delete
  5. Salam kenal dr Nurul,
    Dulu waktu sklh ingatkan kerjaya cikgu nie boleh dpt cuti byk,rupanya sebaliknya......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan dari nurul disambut mesra:))

      Cuti hanya utk murid....cikgu kena kerja n kerja!

      Delete
  6. Salam...
    Walaupun cuti tetap kerja jugakkan...
    Nk buat mcm mana dah tugaskan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Zill,demi tugas cuti pun sanggup kerja!

      Delete
  7. ohh cikgu rupanya.
    selamat bercuti sekolah :)

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)