Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Monday, June 25, 2012

Menu petang : colek jambu

Petang-petang gini seronokkan makan colek jambu ramai-ramai. Teringat zaman kanak-kanak dulu, duduk bawah pokok jambu golok sambil makan colek pauh atau jamu arang dengan sepupu sepapat!

Tapi itu dulu..sekarang suasana begitu sudah lenyap....anak-anak zaman sekarang pun tak berapa suka makan colek ini. Mereka makan nugget atau sousage sebagai hidangan snek di waktu petang!

14 comments:

  1. salam teratai..tapi kita sampai sekarang msih suka makan colek ni kan..acik baru beli tadi jambu letak asam

    ReplyDelete
  2. assalam teratai..masa mama kanak2 dulu pun makan colek jambu dan mangga..he2x..sedap kan !!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..
      Betul tu...sedapkan tambah mkn ramai2

      Delete
  3. dap urmm..tgk terus telan air liur hehehe..a'ah la..tingat zmn dedlu kan ehehhe...sama jgk..kegemaran mkn reramai hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu nostaljiakan...mkn rramai..

      Delete
  4. sedap2...dulu serba serbi nak dimakan ngan colek kan...kenangan zaman kanak2...makan saing..kalu makan sorg x besh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun mkn sorang2 tak mari umphhnya!

      Delete
  5. sedapppppnyerrr! lama la tak jguk sini... kt baru nak abes pantang... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh org dlm pantang x leh mkn ni....

      Delete
  6. ooo itu macam kuah rojak..kami pangge jambu cicah kuah rojak atau jambu cicah garam belacan...sila la ke blog saya..ada juai baju kat situ...

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Kesodapannya sehingga menjilat jari...hehehe..!

      Delete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)