Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Tuesday, September 25, 2012

Telur pindang

Baru-baru ni dapat 2 biji telur pindang dari jiran depan rumah. Anak-anakku sibuk bertanya kenapa warna telur ni merah kecoklatan! Hairan sebab tak pernah tengok telur pindang sebelum ni.

Di sini..tempat aku memang tak ada telur pindang. Kalau balik dari kenduri tu, dapat telur rebus je. Sebenarnya telur pindang ni hanya ada di negeri Johor...setahu akulah sebab menantu jiran aku tu orang Johor.
Rasanya ....mungkin ada beza sikit dengan telur rebus sebab telur pindang ni direbus dengan rempah atau herba.

12 comments:

  1. sedap tak??
    kali pertama juga dengar dan lihat telur pindang ni..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu rasanya sedap ke tak sbb telur tu masih tersimpan dlm peti ais, tak ada yg nak makan!Takut tengok warnanya tu...!

      Delete
  2. Tak suka telur nie. Tak tahu kenapa, maybe sebab bau herbanya kuat sangat kot. huhu

    ReplyDelete
  3. sedap ke dok telur pindang ni?heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorrylah Cik Dah sbb tak pernah makan. Yg ada tu pun masih tersimpan dlm peti ais...

      Delete
  4. Tak pernah mkn telur pindang... macam mana rasanya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh nak kabo bagaimana rasanya sbb tak makan lagi telur tu...masih disimpan dlm peti ais!

      Delete
  5. Sebenarnya saya pun dah lama tak nampak Telur Pindang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah, jarang2 jumpa sekarang ni. Sbb tu ramai golongan muda spt anak2 tak tahu tentang telur pindang ni!

      Delete
  6. assalam teratai..hb mama org johor..selalulah mama makan telur ni..tapi anak mama tak suka busuk bau herba2 yg direbus bersama telur tersebut..he2x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi itulah keistimewaan telur pindang kan mama...:)

      Delete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)