Doa Solat Dhuha

Hayatilah...

Tuesday, October 30, 2012

Spagetti Tomato

Untungnyalah ada ramai anak perempuan. Bangun tidur je, dah ada tersedia sarapan pagi. Spagetti tomato ini disediakan oleh si ira pada hari Sabtu (27/10/12) iaitu hari raya haji kedua. Maknya pun tak pernah masak spagetti ini...hehehe. Jom tengok cara penyediaannya.

1. Rebuskan spagetti hingga lembut ~ toskan. Semasa masih panas ni, gaulkan dengan cheddar cheese (diparut).

2. Masakkan sos tomato prego (2 tin kecil) + daging kisar + sosej (potong kecil-kecil).

3. Perasakan dengan garam + gula secukupnya. Siap untuk dimakan. Senang je kan....


Singgah sekejap di kedai Sudin
Niat di hati nak beli ragi
Terima kasih Ira yang rajin
Lain kali boleh buat lagi :)



11 comments:

  1. Terliur nk masak spageti gakla. Lama dh pantang ni hehe

    ReplyDelete
  2. sedapnye .. aduhh .. tergoda mad ngan spagetti tu ..slurppp

    ReplyDelete
  3. Senang je resepinya kan? ringkas je bahan-bahannya. Mieya dah lama tak makan spageti nie sebenarnya.

    ReplyDelete
  4. untungnya ada anak perempuan kan...

    ReplyDelete
  5. untung laaa bgn terus mkn..hehehee..

    ReplyDelete
  6. memang untung. hai.. lambat lagilah si kecil saya tu nak masakkan untuk saya .

    tak pe sabar menanti. hehehe

    ReplyDelete
  7. wahhh...rajin nya ira...lama da x mkn spageti...
    psl x minat sgt..tpi klu teringin abis gak sepinggan..hihi

    ReplyDelete

Apa-apa komen/pandangan amat dihargai :)